Cauti Gazduire Web ? Alege SpeedHost.ro | Cauti Web Design Timisoara ? Alege DowMedia!



Radio Timisoara



Radio Timisoara face parte din reteaua Radio Romania Regional (RRR) - reteaua radiourilor publice locale si regionale. RRR reuneste 10 studiouri regionale si locale (Timisoara, Cluj, Resita, Targu­ Mures, Iasi, Craiova, Constanta, Bucuresti, Antena Brasovului, Antena Sibiului), dar si Radio Vacanta (in sezonul estival), Radio Antena Satelor si Radio Sighet. Posturile regionale detin emitatoare AM/FM de mare putere, acoperind peste 80% din suprafata tarii.

Un post de radio modern, Radio Timisoara are si prezenta online: www.radiotimisoara.ro propune mereu stiri, noutati generale. In perioada septembrie-octombrie 2005, RRR se afla pe locul secund in piata, avand un market share de 19,8% (in crestere). "Chiar si fara Antena Satelor (care are target rural si un program total diferit de celelalte posturi) RRR se afla pe podium, foarte aproape de Europa FM, cu un market share de 15%", se precizeaza chiar pe site-ul web al institutiei.

Cu motto-ul "iti da de VESTe", Radio Timisoara poate fi receptat pe 105,9 MHz FM si 630 kHz AM. "Suntem asaltati de informatii. Strazile sunt pline de panouri, primim din mana unor simpatice domnisoare pliante si fluturasi, rasfoim reviste si ziare, vizionam imagini cu ceea ce se întâmpla la mii de kilometrii distanta. Totusi, unul dintre putinele lucruri pe care îl putem face în paralel cu alte activitati este acela de a asculta radio. La micul dejun, în masina sau chiar la lucru avem sansa ca de la radio sa stim prima data despre un eveniment. Spre deosebire de televiziune, ascultatorul de radio nu vrea sa fie privit de sus, ci sa simta ca în fata microfonului se afla un prieten", spun chiar oficialii institutiei, in aceeasi sursa.

Reprezentantii Radio Timisoara explica si avantajul unui post public de radio, spre deosebire de posturile radio comerciale, prin faptul ca audienta, criteriul de baza al unui post comercial, poate duce emisiunile realizate cu profesionalism, intr-o forma atragatoare, "dar si Kitsch-uri radiofonice. Prostul gust, vulgaritatea isi gasesc tot mai des loc in programe. Senzationalul "fabricat" cu orice pret inlocuieste stirile cu adevarat importante". Un post public poate investi mai mult in continut, in anumite conditii.

"Necesitatile publicului nu se rezuma la divertisment de bun gust si nici doar la o informare corecta. Educarea, promovarea valorilor sunt, astazi, mult mai necesare. De aceea radioul public are o misiune mult mai complexa: sa informeze echilibrat (politic, tematic si între: pozitiv-negativ, local, national, international, minoritate-majoritate), clar, obiectiv, prompt, exact, relevant (pentru a preveni manipularea si atenua agresiunea informationala), sa reprezinte un factor de educare continua, prin instruirea si formarea principiilor, a sistemului de valori morale si prin sustinerea valorilor nationale si universale (fiind el însusi un etalon-reper de credibilitate, profesionalism, bun gust si bun simt), sa trezeasca si promoveze interesul pentru cultura".

In ceea ce priveste avantajul unui post de radio local fata de unul national, Radio Timisoara puncteaza avantajul apropierii directe fata de ascultator, prin cunoasterea problemelor din proximitatea acestuia. Ca si program, Radio Timisoara imbina partea de stiri cu cea de emisiuni radio si muzica.
realizat de DOW MEDIA
gazduit de SpeedHost