Primăria Municipiului Lugoj anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru organizarea unor activități specifice serviciului de salubrizare în municipiul Lugoj
Societatea Administrare Patrimoniu Lugoj S.R.L., societate înființată prin hotărâre a autorității deliberative, în prezent prestează unele activități specifice serviciului de salubrizare pe raza unității administrativ-teritoriale (altele decât cele efectuate de către RETIM) și anume:
a) măturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea căilor publice; inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare;
b) curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ.
Având în vedere faptul că societatea în cauză deține pentru cele două activități evidențiate mai sus două licențe cu caracter provizoriu eliberate de A.N.R.S.C., valabile până la data de 11.03.2025, una din condițiile asociate licențelor este aceea a dreptului prestării serviciilor condiționat de atribuirea unui contract de delegare a gestiunii, în condițiile legii, până la data de 11 martie 2025.
Prin urmare, un prim pas pentru punerea în aplicarea a observațiilor A.N.R.S.C., este aprobarea studiului de oportunitate din care rezultă metoda eficientă pentru municipalitate a delegării serviciului public.
Astfel, pentru asigurarea continuității serviciului public de salubrizare (parțial) în raza unității administrativ-teritoriale și pentru ca acesta să funcționeze în condiții legale, se impune a reanaliza posibilitatea delegării gestiunii serviciului public de salubrizare, prin gestiune directă, cu atât mai mult cu cât scopul înființării de către autoritatea deliberativă a societății Administrare Patrimoniu Lugoj S.R.L. a fost în principal exercitarea de către societatea în cauză a acestor servicii, mai mult, autoritatea locală intervenind în dotarea societății cu utilaje și echipamente conforme.
Totodată, conform studiului de oportunitate anexat urmare a celor expuse, cu raportare la toate aspectele atinse şi justificate punctual şi în mod comparativ anterior și în condițiile în care Municipiul Lugoj, prin Consiliului Local al Municipiului Lugoj păstrează prerogativele privind adoptarea politicilor şi a strategiilor de dezvoltare a serviciilor publice de salubrizare şi dreptul de a urmări, controla şi a supraveghea îndeplinirea obligațiilor privind realizarea acestor servicii, considerăm că este oportună derularea unei proceduri de delegare directă a serviciului de salubrizare al Municipiului Lugoj pentru activități neefectuate de către operatorul S.C.,,RETIM” S.A., prin contract de delegare de gestiune directă, atribuit conform art. 28, alin.(1), alin.(2) lit.b) și alin. (21) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care permite delegarea directă a gestiunii serviciilor publice către o societate comercială înființată și deținută integral de autoritatea locală, fără licitație, dacă se respectă criteriile impuse de legislația achizițiilor publice și de jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene, cu modificările și completările ulterioare, către un operator autorizat, iar prin intermediul operatorului economic care prestează serviciul public de salubrizare, să se asigure nivelul de calitate, cantitate şi condiţiile tehnice necesare funcționarii serviciului, în condiții de eficiență, de satisfacere a nevoilor urbane, de siguranță şi protecție a sănătății populației şi a mediului înconjurător.
Se poate afirma astfel că gestiunea directă este modalitatea prin care Municipiul Lugoj respectă principiile organizării și funcționării, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, a serviciilor de utilități publice conform Legii nr. 51/2006 și anume: autonomiei locale, subsidiarității și proporționalității, responsabilității și legalității, dezvoltării durabile și corelării cerințelor cu resursele, asigurării igienei și sănătății populației, administrării eficiente a bunurilor din proprietatea publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale, liberului acces la informațiile privind serviciile publice.
Luând în considera termenul impus de A.N.R.S.C., respectiv 11.03.2025, considerăm că ne aflăm in situația de excepție prevăzută de art.7 alin. (13) al Legii nr. 52/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului, referatul de oportunitate, textul complet al proiectului de hotărâre și anexa- STUDIU DE OPORTUNITATE pentru organizarea unor activități specifice serviciului de salubrizare în Municipiul Lugoj.
Pentru informaţii suplimentare: telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Vago Adela-Vasilica.