Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara preia, începând de astăzi, cereri pentru Cartea Electronică de Identitate, ca urmare a deciziei Ministerului Afacerilor Interne de extindere a serviciilor în orașele Timișoara, Oradea, Brașov, Constanța, Ploiești și Constanța. Programările vor fi făcute exclusiv online, prin intermediul portalului HUB Servicii MAI https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/.
CEI este eliberat gratuit, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru cetățenii români cu domiciliul în România, începând de la vârsta de 14 ani.
Documentul poate fi solicitat în următoarele situații:
● eliberarea primului act de identitate (la împlinirea vârstei de 14 ani);
● expirarea, pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea actului de identitate;
● preschimbarea actului de identitate.
Actele necesare pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate sunt identice cu cele necesare pentru eliberarea cărții de identitate clasice. CEI permite titularului să facă dovada identității, cetățeniei române și, după caz, a domiciliului sau reședinței din România. Documentul conține elemente avansate de securitate, care reduc semnificativ riscul de falsificare sau de uzurpare a identității. Se poate călători folosind Cartea Electronică de Identitate în statele membre ale Uniunii Europene, precum și în statele terțe care o recunosc ca document de călătorie. De asemenea, documentul (C.E.I) permite titularului utilizarea semnăturii electronice, precum și autentificarea în sistemele informatice ale instituțiilor publice sau ale persoanelor juridice de drept privat. Dimensiune este standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene.
Proiectul CEI este finanțat prin PNRR, Componenta 7 – Transformare digitală, Investiția 8 – „Cartea de identitate electronică și semnătura digitală calificată”.