Vineri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a pre-inaugurat centura de sud a Timișoarei, un proiect așteptat de 16 ani. Noua șosea, care va fi deschisă oficial pe 10 septembrie, a fost afectată de numeroase întârzieri și probleme administrative, primele studii de fezabilitate fiind realizate încă din 2008.
La sosirea sa pe șantier, Grindeanu a fost întâmpinat de motocicliști din comunitatea Moto Timiș, care au participat la o plimbare pe centură înainte de inaugurarea oficială. „Salut prezența motocicliștilor care au răspuns invitației. Acesta este un proiect pe care Timișoara îl așteaptă de 15 ani”, a declarat ministrul, subliniind etapele întârziate ale proiectului până la finalizarea sa.
Centura de sud are o lungime de 26 de kilometri și leagă ieșirea din Timișoara, pe Calea Lugojului, de localitățile Utvin, Sânmihaiu Român, Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda. Infrastructura include cinci intersecții, trei noduri rutiere, trei poduri, șapte pasaje și două parcări.
Grindeanu a anunțat că inaugurarea centurii nu va fi însoțită de festivități. „Nu vreau festivități sau tăieri de panglici, pur și simplu se va deschide traficul”, a declarat ministrul, confirmând că circulația va începe pe 10 septembrie.
Ministrul a oferit și informații despre centura de ocolire Timișoara Vest, menționând că termenul pentru soluționarea contestațiilor privind desemnarea constructorului este 12 septembrie. Grindeanu speră ca semnarea contractului să aibă loc în timpul mandatului său.
De asemenea, a fost lansată licitația pentru primul lot al autostrăzii Timișoara-Moravița, urmând ca săptămâna viitoare să fie scos la licitație și al doilea lot.
În cadrul conferinței, Grindeanu a reafirmat poziția sa împotriva introducerii taxelor pentru autostrăzi, explicând că nu consideră corect să se perceapă taxă atât timp cât România nu dispune de o rețea completă de autostrăzi. „Mi se pare prea devreme să cerem taxe în aceste condiții”, a declarat ministrul.