Trenul electric, primul cumpărat în ultimii 20 de ani, a intrat în România la Curtici, sâmbătă, 2 decembrie, cu o oră întârziere. Acesta va trebui pus în circulație cel mai târziu pe 31 decembrie 2023, pentru a nu pierde 70 de milioane de euro, fonduri europene.
Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în cadrul contractului privind achiziţia a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs a trecut testele şi inspecţia finală de fabrică şi a fost expediat în 29 noiembrie către Bucureşti.
” La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis instituţia.
Rama urmează să ajungă la Bucureşti, pe ruta Arad – Sighişoara – Braşov – Ploieşti Vest.
În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice, pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică.
După finalizarea tuturor acestor etape şi atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulaţia cu călători în siguranţă, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv. Conform secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu, după efectuarea testelor statice şi dinamice, care vor avea loc la Făurei, trenul electric va intra în circulaţie, cu călători, pe linia feroviară CFR Bucureşti – Constanţa.