Între 31 decembrie 2023 și 2 ianuarie 2024 operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) ai Serviciului de urgență 112 au preluat și procesat 87.145 de apeluri. Cele mai multe dintre ele, 54.300 (62,31%), au constituit cazuri de urgență și au necesitat intervenția agențiilor specializate – Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie și Salvamont.
Un număr de 1.395 de apeluri la 112 au vizat utilizarea de petarde, artificii sau alte materiale pirotehnice și au generat evenimente privind ordinea și siguranța publică, distrugeri de bunuri, răniri, arsuri și incendii.
Prima zi din an a fost și cea mai solicitantă pentru operatorii STS care au fost la datorie în perioada minivacanței de Revelion. Pe data de 1 ianuarie 2024 s-au înregistrat, în medie, 22 de apeluri pe minut, la nivel național.
Cele mai multe cazuri anunțate la 112 în cele trei zile care au marcat trecerea în Noul An au reprezentat urgențe medicale. 28.064 de apelanți au solicitat intervenția Ambulanței pentru diferite probleme medicale, afecțiuni digestive sau respiratorii, persoane inconștiente sau persoane căzute în locuri publice. În același timp, la 112 s-au primit 875 de apeluri care anunțau incendii sau alte evenimente din competența echipajelor de pompieri și 1.464 de cazuri au vizat ordinea și siguranța publică, fiind transferate către Poliție sau Jandarmerie.
În cele trei zile din preajma Anului Nou, 98 de apeluri au anunțat situații de urgență sau incidente în care au fost implicați turiști aflați pe pârtii sau trasee montane.
„În perioada 31 decembrie 2023 – 2 ianuarie 2024, la 112 au fost 809 apeluri care anunțau evenimente rutiere, 18 dintre acestea fiind efectuate în mod automat de la bordul mașinilor prin sistemul de comunicații eCall. Reamintim că, în cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall instalate pe autoturismele de generație nouă sună automat la 112 și transmit informațiile utile echipajelor de salvare”, transmit reprezentanții STS.
Sursă foto: unsplash.com