Municipalitatea a câștigat definitiv procesul intentat de Sindicatul Liber al Salariaților Primăriei Municipiului Timișoara pentru suspendarea organigramei adoptate în 2023, prin Hotărârile de Consiliu Local nr. 230 și 231.
Sindicatul Liber al Salariaților, care reprezintă 10% din angajații Primăriei, a încercat în ultimii 3 ani, în repetate rânduri, blocarea reformei administrative și a reorganizării instituției inițiate de administrația actuală. Astfel, a atacat în instanță atât organigramele administrației, cât și concursurile de angajare lansate.
În urma deciziei date azi de magistrații Curții de Apel, Primăria Municipiului Timișoara funcționează în continuare conform organigramei în vigoare.
Ultima modificare majoră adusă prin schimbarea de organigramă a fost înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar, la cererea instanțelor judecătorești.
Reamintim că Primăria Timișoara a inițiat un proiect nou de modificare a organigramei în urma măsurilor fiscal-bugetare adoptate prin Legea 296/2023. Proiectul de Hotărâre de Consiliu Local a fost publicat în urmă cu câteva săptămâni, în data de 15 noiembrie.
În urma modificărilor impuse de lege, numărul total de posturi de reduce cu 10%, respectiv se reduc 51 de posturi din totalul celor existente. Sunt desființate posturile de șef birou și structurile lor. Numărul de posturi de conducere se reduce la maxim 8% din posturi. Astfel, se desființează 20 de posturi de conducere, la nivelul instituției. Măsurile trebuie implementate până la 31 decembrie 2023.