Primăria Timișoara a lansat un nou apel către RETIM și ADID, responsabile de colectarea deșeurilor, să ia măsuri eficiente astfel încât echipele să respecte programul de colectare și să ajungă cât mai rapid în toate zonele orașului. În paralel, municipalitatea monitorizează situația generată de conflictul de muncă de la RETIM și aplică amenzi prin intermediul Poliției Locale. Astfel, în urma verificărilor efectuate în zilele de 10, 11 și 12 mai, Poliția Locală a aplicat 55 de sancțiuni contravenționale către RETIM, în valoare totală de 137.000 lei, în baza HCL393/2023.
„Nu pot să accept ca timișorenii să fie victimele unui conflict de muncă la RETIM. Sunt de două săptămâni în contact permanent cu conducerea Retim și le-am cerut să găsească soluții urgente pentru a relua colectarea gunoiului conform graficelor asumate. Amintesc că nu Primăria, ci Agenția de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri are contractul cu RETIM. Chiar dacă pârghiile Municipiului sunt limitate, ne folosim de ele cu aceste amenzi istorice pentru nerespectarea graficelor de colectare. Monitorizăm situația pe teren cu echipele Poliției Locale și mulțumim cetățenilor care ne sesizează unde RETIM nu respectă contractul”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Poliția Locală a aplicat amenzile pentru nerespectarea zilelor de colectare a deșeurilor, conform contractelor încheiate, pe străzile: Pop de Băsești, Vlădeasa, Piața Traian, Ion Mihalache, Grădinii, Norma, Cetății și Calea Aradului.
Cetățenii pot sesiza situațiile în care deșeurile nu au fost ridicate la dispeceratul Poliției Locale, la numărul 0256-246-112 și la Call Center-ul RETIM, la numărul 0374-885-692.