În acest an școlar, elevii din cadrul Colegiului Tehnic Henri Coandă din Timișoara vor păși pe drumul auto-cunoașterii, vor beneficia de ateliere de orientare vocațională și vor descoperi meseriile prin jocuri și interacțiuni cu specialiști din cadrul Coca-Cola HBC, dar și prin programul de practică pe care compania îl susține.
Vor avea ocazia să viziteze fabricile companiei, să vadă cum partea teoretică se transpune în realitate și să găsească răspuns la întrebările lor. Consilierea în carieră continuă cu discuții libere alături de profesioniști din echipele de mentenanță, producție și resurse umane, care își vor oferi tot sprijinul pentru a explica ce înseamnă să practici o meserie tehnică, care sunt cerințele de pe piața muncii, care sunt beneficiile practicării acestor meserii și posibilitățile de dezvoltare.
La final de proiect, tinerii vor reuși să-și dezvolte un plan de carieră astfel încât meseria aleasă să fie conform cu abilitățile personale descoperite în timpul proiectului, dar și să țină cont de cerințele de pe piața muncii.
Proiectul Fabrica de Viitor construiește alături de liceele tehnologice competențele necesare în vederea practicării meseriilor tehnice și își propune să adreseze deficitul de meserii prin creșterea gradului de conștientizare a acestor cariere. Potrivit monitorului Educației și Formării, lansat pe 30 noiembrie, în 2021, rata absolvenților de învățământ tehnic și vocațional care au beneficiat de învățare bazată pe muncă în timpul educației și formării profesionale la noi în țară a fost de 8,5%, România fiind situată pe ultimul loc în Uniunea Europeană din acest punct de vedere. Media europeană a fost de 60,1%. Totodată, rata de angajare a elevilor cu studii tehnologice și vocaționale în 2021 a fost de 58%, sub media Uniunii Europene.
Dragoș Belduganu, manager colaborări instituționale și internaționale Școala de Valori, crede că proiectul îi va ajuta pe tineri să facă față evoluției tehnologiei, dar și cerințelor angajatorilor: „În ultimii ani se discută despre o nouă revoluție industrială 5.0, despre inteligența artificială și despre roboți care preiau rolurile existente.
Lucrând alături de Coca-Cola HBC am putut să vedem cum tehnologia vine cu multe inovații în zona de producție. Prin proiectul Fabrica de Viitor, ne propunem să aducem mai aproape de liceele tehnice realitatea din producție și ce înseamnă tehnologiile secolului XXI și în același timp să-i ajutăm pe tineri să-și construiască un parcurs educațional și profesional ancorat în realitate și cât mai aproape de domeniul în care urmează să activeze după terminarea studiilor.”