Ordinul pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a formularului 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” a fost publicat în Monitorul Oficial. Ministerul Finanțelor și ANAF oferă suport pentru completarea și depunerea acesteia.
Aplicația / formularul se află pe portalul ANAF și poate fi accesat aici. Pentru a beneficia de asistență / îndrumare pentru completarea formularului 112, contribuabilii pot apela Serviciul central de asistență contribuabili – Contact – center, la numărul de telefon: 031.403.91.60.
Ziua de 21 decembrie anul curent este termenul de declarare și plată a obligațiilor fiscale, conform prevederilor art. 155 alineatul (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare: „Creanțele fiscale administrate de organul fiscal central pentru care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le reglementează, scadența și / sau termenul de declarare se împlinesc la 25 decembrie, sunt scadente și / sau se declară până la data de 21 decembrie. În situația în care data de 21 decembrie este zi nelucrătoare, creanțele fiscale sunt scadente și / sau se declară până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie”.
Sursă foto: pixabay.com