Drumul de legătură dintre autostrada A1 și DN69 Arad–Timișoara este finalizat și va fi deschis circulației luni. Noua șosea are 10 kilometri, patru benzi de circulație și trei noduri rutiere – la DN69, Cerneteaz și A1 – menite să fluidizeze traficul din zona metropolitană a Timișoarei.
Proiectul, în valoare de 235 de milioane de lei (fără TVA), a fost realizat de compania Strabag, cu finanțare prin Programul Transport 2021–2027. Drumul include și opt pasaje și poduri, dar și bretele de legătură extinse.
„Valoarea contractului a fost de 235 de milioane fără TVA. Sunt 10 kilometri de drum de legătură, două benzi pe sens, separator fizic median, trei noduri rutiere – unul la drumul național Arad–Timișoara, unul la Cerneteaz și unul cu A1. Avem și opt pasaje și o lungime destul de mare de bretele. Intenția noastră este ca luni dimineață să facem o deviere parțială a traficului pentru racordarea la DN69, iar luni după-amiază să dăm drumul complet la circulație”, a declarat Nicoleta Pordea, directoarea DRDP Timișoara.
Cu două zile înainte de inaugurare, șantierul a fost vizitat de Alfred Simonis și Sorin Grindeanu. Acesta din urmă a spus că: ”Mi-aș dori ca în perioada următoare să fie cât mai multe proiecte de investiție, fie că vorbim de investiții locale, prin Anghel Saligny, de lucruri pe care le fac autoritățile locale sau de ceea ce aștept să se întâmple pe proiecte de investiții mari, de aceea noi am insistat inclusiv la această rectificare de buget, inclusiv la toate discuțiile pe care le-am avut în coaliție, ca investițiile să continue, fiindcă reprezint investiți publice, care mare parte dintre ele sunt și din banii europeni, să continue pentru că aceste lucruri reprezintă motorul”.
La rândul său, Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș, a subliniat importanța acestei investiții pentru traficul din zonă.
„La 15 ani de la inaugurarea autostrăzii A1 Timișoara–Nădlac, orașul de pe Bega beneficiază, în sfârșit, de o descărcare directă de pe A1. Cu celelalte două de până acum, de la Giarmata și Remetea Mare, dura foarte mult timp până ajungeam în Timișoara de pe autostradă”, a declarat Simonis.
Autoritățile spun că noul drum va reduce semnificativ timpul de acces spre autostradă și va prelua o parte importantă din traficul aglomerat de pe DN69.
Sorin Grindeanu a punctat și celelalte investiții importante pentru Vestul țării. „Centura Vest pare că e în linie dreaptă pentru a intra în faza de execuție. Dacă vorbim de Margina–Holdea, mobilizarea există – s-a ajuns la aproximativ 40%, ceea ce e bine. Anul viitor trebuie să fie finalizată. Și să nu uităm de Timișoara–Moravița, un proiect pe care nu trebuie să-l dăm la o parte”, a conchis Sorin Grindeanu, fost ministru al Transporturilor.

