Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara propune facilități fiscale pentru contribuabilii care își achită până la sfârșitul lunii noiembrie datoriile înregistrate către bugetul local la data de 31 august 2024. Astfel, dobânzile și penalitățile vor fi anulate, cu condiția achitării obligațiilor fiscale principale până la data de 25 noiembrie 2024.
Proiectul, care va intra astăzi la vot în ședința de Consiliul Local, este reglementat de Ordonanța de Urgență 107/2024 și vine în sprijinul contribuabililor aflați în dificultate financiară. În prezent, în evidențele Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara sunt înregistrate obligații fiscale restante în valoare totală de 208.417.840 lei. Datoriile contribuabililor persoane juridice însumează 111.910.400 lei, în timp ce contribuabilii persoane fizice au restanțe de 96.507.440 lei. La aceste sume se adaugă majorări de întârziere, care totalizează 56.232.188 lei, din care 24.766.063 lei – persoane juridice și 31.466.125 lei – persoane fizice.
Cetățenii și companiile pot depune cererile pentru anularea accesoriilor fiscale până la 25 noiembrie 2024. Este esențial ca datoriile principale să fie achitate până la această dată pentru a beneficia de facilități. Cererile vor putea fi depuse fie la registratura online a Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara, la adresa office@dfmt.ro, fie la registratura de la sediul acesteia, de pe str. A. Demetriade nr. 1.
Măsura va facilita încasările la bugetul local, permițând o recuperare mai rapidă și eficientă a obligațiilor fiscale. Proiectul de hotărâre poate fi studiat aici: Proiect HCL din 2024-09-23 (primariatm.ro).