BanatMedia
  • Acasă
  • Actualitate
  • Administrație
  • Social
  • Sănătate
  • Politică
  • Divertisment
No Result
View All Result
BanatMedia
  • Acasă
  • Actualitate
  • Administrație
  • Social
  • Sănătate
  • Politică
  • Divertisment
No Result
View All Result
BanatMedia
No Result
View All Result
Muzeul Banatului Muzeul Banatului Muzeul Banatului
Alimentația din copilărie și impactul asupra creierului: ce arată un nou studiu publicat în Nature Communications

Alimentația din copilărie și impactul asupra creierului: ce arată un nou studiu publicat în Nature Communications

banatmedia de banatmedia
22 iun. 2026
in Sănătate
0
Share on FacebookShare on Twitter

Un studiu publicat în revista științifică Nature Communications în luna mai atrage atenția asupra posibilelor efecte pe termen lung ale alimentației din copilărie asupra dezvoltării creierului, în special în contextul consumului de alimente ultraprocesate.

Cercetarea a fost realizată de specialiști ai APC Microbiome Institute din cadrul University College Cork și sugerează că o dietă bogată în grăsimi și zaharuri în perioada timpurie de viață ar putea fi asociată cu modificări la nivelul hipotalamusului, regiune a creierului implicată în reglarea apetitului. Autorii studiului discută posibilitatea ca aceste modificări să influențeze ulterior comportamentul alimentar, chiar și după normalizarea greutății corporale.

S-ar putea să-ți placă și:

Când poate fi recomandată ecografia abdominală? Simptomele care nu trebuie ignorate

Când poate fi recomandată ecografia abdominală? Simptomele care nu trebuie ignorate

13 aug. 2026
Investiții de 19 milioane de lei la Spitalul de Copii din Timișoara. Două clădiri intră în reabilitare

Investiții de 19 milioane de lei la Spitalul de Copii din Timișoara. Două clădiri intră în reabilitare

13 aug. 2026

În același context, sunt aduse în discuție preocupări mai largi din literatura de specialitate privind legătura dintre alimentație, microbiom și axa intestin–creier, un domeniu de cercetare aflat în continuă dezvoltare.

Pe fondul acestor concluzii, este menționată și perspectiva profesorului Gheorghe Mencinicopschi, promovată în lucrarea sa „Crezi că știi să trăiești?! Alimentația și longevitatea – O nouă abordare holistică”, susținută de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României prin intermediul Senatului Științific. În volum, autorul susține ideea că alimentele au o „dimensiune informațională” care ar influența procesele biologice, pledând pentru o abordare holistică a nutriției.

În paralel cu interpretările mai ample din zona de nutriție și medicină preventivă, comunitatea științifică internațională continuă să investigheze legăturile complexe dintre dietă, dezvoltarea neurologică și sănătatea metabolică, subliniind necesitatea unor studii suplimentare pentru clarificarea mecanismelor implicate.

Tags: studiu
banatmedia

banatmedia

Știri asemănătoare

Când poate fi recomandată ecografia abdominală? Simptomele care nu trebuie ignorate

Când poate fi recomandată ecografia abdominală? Simptomele care nu trebuie ignorate

de banatmedia
13 aug. 2026
0

Durerea abdominală, balonarea persistentă, greața, tulburările digestive sau scăderea inexplicabilă în greutate sunt câteva dintre simptomele pentru care medicul poate...

Investiții de 19 milioane de lei la Spitalul de Copii din Timișoara. Două clădiri intră în reabilitare

Investiții de 19 milioane de lei la Spitalul de Copii din Timișoara. Două clădiri intră în reabilitare

de banatmedia
13 aug. 2026
0

Primăria Timișoara a emis autorizațiile de construire pentru două proiecte importante de modernizare a Spitalului de Copii „Louis Țurcanu”. Valoarea...

Veste importantă pentru pacienții Clinicii de Hematologie a Spitalului Municipal Timișoara

Veste importantă pentru pacienții Clinicii de Hematologie a Spitalului Municipal Timișoara

de banatmedia
12 aug. 2026
0

Atât secția de internări, cât și Ambulatorul de Hematologie funcționează de acum împreună, în clădirea de pe strada Daliei, nr....

Institutul Regional de Oncologie din Timișoara prinde contur. 60.000 de pacienți ar putea beneficia anual de servicii medicale moderne

Institutul Regional de Oncologie din Timișoara prinde contur. 60.000 de pacienți ar putea beneficia anual de servicii medicale moderne

de banatmedia
11 aug. 2026
0

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură medicală din vestul României avansează la Timișoara. Viitorul Institut Regional de Oncologie,...

Știrea următoare
Protecția salariaților în timpul caniculei, în atenția ITM Timiș: amenzi de până la 2.500 de lei

Protecția salariaților în timpul caniculei, în atenția ITM Timiș: amenzi de până la 2.500 de lei

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Banat Media se impune ca un punct de referință pentru cei ce caută informații locale autentice și verificate.

  • Contactează-ne

© 2024 BanatMedia.ro

No Result
View All Result
  • Acasă
  • Actualitate
  • Administrație
  • Social
  • Sănătate
  • Politică
  • Divertisment

© 2024 BanatMedia.ro