Primăria Municipiului Timișoara anunță că, în urma controalelor, în prezent, doar 12 terase din zona centrală mai funcționează fără autorizațiile și avizele prevăzute de lege. Marea majoritate a operatorilor respectă reglementările legale: fie și-au obținut toate avizele de funcționare, fie se află în proces de autorizare.
Pentru cele 12 terase rămase în neregulă, Primăria acordă un ultimatum de 7 zile pentru depunerea documentațiilor complete sau eliberarea domeniului public de mese și scaune. În caz contrar, se va trece la ridicarea mobilierului amplasat ilegal.
„Mă bucur că centrul Timișoarei este atât de viu și că majoritatea teraselor respectă regulile comune pe care le-am stabilit. Din păcate, sunt 12 cazuri care nu au înțeles nicicum că legea e lege pentru toți. Nu vom accepta concurență neloială față de horecarii corecți. Cei care nu vor să plătească niciun leu pentru ocuparea domeniului public, cei care socotesc că e mai ieftin și scapă dacă plătesc o amendă, să nu se înșele: vom trece la eliberarea domeniului public pe cheltuiala lor, la finalul celor 7 zile pe care îl au ca termen”, spune primarul Dominic Fritz.
Ocuparea domeniului public în mod legal se face pe baza unui regulament stabilit de Consiliul Local. Acesta presupune, în mare, două lucruri: unu, conformarea cu unele reguli de bază în privința aspectului, amplasamentului și siguranței terasei, și doi, achitarea unei chirii de 2 lei/mp/zi în zona A, în lunile de vară.